Oowhh...

Assalamualaikum. Lama sudah aku tak menjengah ke dalam blog kesayangan ini. Tempat untuk aku meluahkan apa yang aku rasa dalam hati ini dan dizahirkan ke alam maya untuk panduan bagi diri sendiri dan kepada mereka yang berminat. Ya. Mungkin aku syok sendiri. Mungkin juga ada di luar sana yang teringin memiliki blog sendiri, lalu menjadikan blog aku ni sebagai panduan untuk mereka. Mungkin kan? Di dalam kita melaksanakan sesuatu perkara, latih lah diri kita untuk sentiasa bersangka baik dan sentiasa positif. Bak kata Prof Dr Muhaya, minda bawah sedar yang positif akan sentiasa menarik perkara-perkara dan orang-orang yang positif di sekeliling kita lalu bersama-sama dengan kita. Best kan?

Bulan Nov 2013 ini merupakan bulan kedua penstrukturan perniagaan aku. Dalam tempoh 2 bulan ini banyak perkara yang berlaku namun tidak semua mengikut jadual yang telah dirancangkan. Maklum lah, bila bekerja sambil berniaga ni masa dan tindakan agak terhad sedikit. Namun, itu bukan lah satu masalah yang besar kan? 

Cabaran di dalam menguruskan perniagaan kereta sewa ini rupanya tidaklah semudah yang disangka. Berurusan dengan manusia yang sentiasa berubah-ubah, citarasa yang berlainan dan sikap yang tidak menentu juga boleh memberikan sedikit kesan ke atas perniagaan ini. Banyak juga masa dihabiskan untuk memastikan pengurusan perniagaan ini berjalan dengan lancar. Semoga dikurniakan kekuatan dan ketabahan dalam menuju kejayaan.

Senyum...


No comments: