Permulaan Pendakian...

Agak lama juga aku tak berblogging di sini. Bukan takda idea, apatah lagi tak sudi. Cuma kebelakangan ini agak bz sikit. Al maklumlah, banyak juga perkara yang nak dibuat. Terutamanya kepada projek kereta sewa yang baru aku mulakan ni.
Secara rasminya projek ni aku mulakan sejak 1 Jul 13. Masih lagi newbie. Pun begitu aku mengikuti perkembangan dan potensi dunia perniagaan kereta sewa ni lebih kurang setahun lebih jugak. Bermula dari perkenalan dengan tokey-tokey kereta sewa, melihat kesungguhan dan kejayaan mereka membuatkan aku tergerak hati untuk mendalami ilmu perniagaan ni. Akhirnya aku mengambil keputusan untuk memulakan pendakianku di dalam dunia perniagaan dengan lebih serius.

Berbekalkan beberapa biji kereta tempatan dan berkongsi aset bersama rakan-rakan, syukur Alhamdulillah. Pendapatan 4 angka untuk 18 hari yang pertama ini, telah melepasi paras installment semua aset-aset aku. Lepas ni kaut untung saja lah. Mungkin rezeki Ramadhan yang penuh barakah. Aku hanya menumpang saja.

Alza 1.5 (A)


Myvi 1.3 (A)

Aku akui sebagai seorang newbie, banyak lagi yang perlu aku pelajari dan alami sebagai bekalan untuk aku menempuh dugaan yang lebih mencabar dan aku sangat pasti, dugaan itu pasti datang. Aku berdoa semoga dikurniakan keselamatan, kesihatan, keberkatan, kekuatan, kesabaran dan kecerdasan dalam memperkasakan dan kelestarian perniagaan ini. In Sya Allah.

No comments: