Wabak-wabak pelik "Pelabur Hartanah Jutawan"...

Tau tak korang , setiap pelabur hartanah memiliki sejenis penyakit/wabak yang hampir sama setelah mereka menjerumuskan diri ke dalam dunia pelaburah hartanah. Adakalanya wabak ini sangat serius dan kadang-kadang tu terkawal jugak la. Sejujurnya bini aku pun dah mula menyampah dengan perangai pelik aku yang semakin menjadi-jadi ni. Hakikatnya aku belum lagi start pelaburan ni tapi wabak tu dah mula meresap dalam diri. Haduyaii..

Di bawah ni adalah perkongsian dari Dr Shah Razali atau lebih dikenali dengan nickname DSR, seorang perunding kekayaan dan juga pelabur hartanah #1 di Malaysia. So, apa wabak-wabak tu?

DSR menghiasi wajah Majalah Niaga
1. Masalah sebagai peluang.

... Jika mereka baru bermula untuk melabur dan menghadapi masalah duit, mereka akan berusaha untuk mencari jalan keluar dengan memperlbagaikan sumber pendapatan.Tak kira susah atau senang, asalkan matlamat mereka untuk membeli satu aset pelaburan tercapai.

2. Obses melihat persekitaran.

... Apa sahaja yang berlaku pada keadaan sekeliling, pelabur hartanah akan mengambil kesempatan dengan menghidu. Bukan hidu bau tanah tetapi menghidu peluang-peluang keemasan yang boleh dicedok daripada kawasan tertentu.

3. Berjemaah.

... Work as team, not individual. Pelabur hartanah membunuh ego dan meningkatkan kualiti dirinya menerusi jemaah, yakni memilih rakan-rakan yang turut obses dengan dunia pelaburan hartanah.

Alahai

No comments: